Smashbox Fall 2010 - Masquerade


Date: 2010-08-29 Time: 13:53:21
Kategori: Kollektioner { 12 Kommentarer }
______________________________________________________


Nu när det bara är några dagar kvar till september tycker jag att det är dags att bli lite höstinspirerad av alla fina Fall-kollektioner på skönhetsmarknaden just nu. Det är ju inte bara modebloggarna som får frossa i nyheter och härliga färger nu - även vi sminknördar kan gå lös bland fina jordiga toner, ögonskuggor i auberginenyanser och mörkare läppstift och glans.

Masquerade är en elegant kollektion som känns lite Guerlaininspirerad, för mig i alla fall. Bronsade ögon, markerade kindben och riktigt glossiga läppar är fokus i Smashbox höstlook. Och är det bara jag eller är promotionbilden läskigt lik ursnygga Cheryl Coles albumomslag?



Baked Fusion Soft Light Palette blandar aprikost, ljusrosa och pärlemovitt i en snygg palett. Svep borsten över och highlighta på utvalda ställen som kindben eller under brynen.

♦ Eye Shadow Palette - den produkt i kollektionen som kammar hem flest poäng hos mig. Jag gillar att Smashbox vågar blanda friskt bland olika nyanser som grönt, blått, plommon och brunt. Det känns som att paletten kan användas till flera olika looker och makeuper och inte kommer att bli liggande efter ett par användningar.

♦ Liquid Liner & Lash Overlay. Här är tanken att produkten ska multitaska genom att först användas som eyeliner och sedan svepas över fransarna för att ge "metalliska tippar". Hmm.. jag är tveksam.. vad tror ni?

♦ Creamy Cheek Colour & Brush är ett krämrouge som känns smidigt att ha i väskan och pigga upp sitt höstglåmiga ansikte med under dagen.

♦ Lip Enhancing Gloss i nyanserna Reveal (gyllene nude-ton) och Disguise (gyllene rosa) lockar inte så värst mycket, tycker jag inte. Jag hade gärna sett att Smashbox hade fläskat på lite och satsat på mörkare gloss, det hade definitivt gjort hela kollektionen mer attraktiv och roligare på något vis.

Vad säger ni? Är det någon speciell produkt som lockar? 

Kommentarer
ronja

TÄVLING I MIN BLOGG!

Vinnaren blir länkad i en vecka!

Klicka in nu!:D

2010-08-29 19:00:21
http://ronjanorlen.devote.se
Kabuki-Emma

Paletterna ser sååå fina ut!

Veronica, Beauty Place

Kabuki-Emma: Jamen, visst gör de?! Jag tror minsann att jag ska slå till på den där ögonpaletten.. den och min höstfavvo från Too Faced.

2010-08-29 21:31:22
Beauty by Tanci

Paletterna ser ju jättefina ut :)

2010-08-30 08:49:45
http://beautybytanci.se
www.fixatilldig.se

Hej! Vilken bra blogg du har!

Du vet väl att du kan beställa hem alla dina favorit hårprodukter till hårresande bra priser från FixaTillDig.se.

Där finns hårvård från de flesta stora märkena. Du kan också registrera dig som BannerPartner där och tjäna på dina inlägg!



Vänliga hälsningar



Kent Ellegaard

www.fixatilldig.se

Veronica, Beauty Place

Beauty by Tanci: De är riktigt snygga - särskilt ögonskuggorna. Jag ska definitivt kolla in kollektionen i sminkdiskarna :)

2010-08-30 21:26:36
Sofie-Amor vincit omnia

fina färger i paletterna :)

2010-08-31 18:09:21
http://sofieomnell.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Sofie: Ja, de ser väldigt lockande ut får jag hålla med om!

2010-08-31 20:55:52
trace

ögonskuggspaletten var JÄTTEFIN.

2010-09-01 18:38:12
http://vintagepinks.tumblr.com
BLUE SEA

Oh, vad roligt det ska bli med allt höstsmink!

2010-09-03 16:16:02
http://bluesea.webblogg.se/
Skönhetsbloggen!

Fina färger det där. :)

2010-09-05 13:19:37
http://frida.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Trace: Den är verkligen fin, jag håller med dig. Det verkar som att den kommer sälja som smör i solsken att döma av kommentarerna till det här inlägget.



Blue Sea: Verkligen! Hösten, here we come.



Skönhetsbloggen: Ja, det är riktigt höstigt och fräscht.

2010-09-05 14:07:16

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0