Snyggast ögonbryn


Date: 2009-09-01 Time: 18:26:30
Kategori: Smink { 7 Kommentarer }
______________________________________________________

Ända sedan Make My Day visade superfina bilder på skillnaden mellan hennes ögonbryn osminkade och sminkade har jag varit sugen på att köpa brynskugga. Eftersom jag - när jag väl fyller i brynen - bara brukar använda penna, behöver jag era tips på vad som funkar bra och mindre bra. Vad är värt pengarna, vad håller för en partykväll, vilket märke är lättast att arbeta med? Kom igen - ge mig era bästa råd!

På bilden - Ögonbrynskit från Anastasia, Smashbox Brow Tech, Tweezerman Brow Mousse, Urban Decay Brow Box & GloMinerals Globrow Powder Duo.

Kommentarer
Josephine- Makeuponista

Jag gillar Make Up store´s Tri brow color, sitter en hel dag och man får tre färger, den svarta använder jag aldrig på brynen, utan sotar med den, perfekt! =)

2009-09-01 20:40:01
http://makeuponista.wordpress.com
SaintBella

Jag gillar H&Ms egna ögonbrynsskugga, kommer i två färger så man lätt kan blanda till sin egen nyans.

Jag tycker inte man behöver någon speciell brynfix, bara använd lite vanloig hårspray på en ren mascaraborste :)

Viveka

En brun skugga duger alldeles utmärkt. Jag har haft en för ögonbryn från Body shop som fanns för 10 år sedan. Sen en vanlig från Mac , men nu har jag lyxsatsat på ett set från Anastcia som känns lyxigt och är dyyrt , tyvärr...men bra.

2009-09-04 15:04:08
Kerstin

Jag går i samma tankar som du! För mig står valet mellan HM:s, Urban decays och Benefits varianter. Vissa är ju lite billigare o lättare att få tag på än andra...

Camilla

Jag har precis köpt brow kit från Anastacia. Den är ganska dyr men håller med Viveka att den känns rätt lyxig och funkar bra.. =) Med mallarna är det jättelätt att få brynen lika, vilket jag alltid misslyckas med när jag målar med penna :P

2009-09-04 21:44:26
Veronica, Beauty Place

TACK för alla era tips! Det är så roligt att få massor av råd och kommentarer från er. Nu känner jag mig väldigt väl guidad och ska tänka på era råd när jag shoppar brynfix :)

2009-09-07 22:22:22
Linda

Ett tips är att använda REvitalash för ögonbrynen också! Jag fick tätare och finare ögonbryn.

Revitalash är inte gratis direkt .... så det kan vara bra att veta att just nu finns det ett erbjudande med mascara på kastanj.com under hela oktober månad tror jag.



2009-10-04 22:53:18

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0