Epilera mera...


Date: 2009-06-21 Time: 21:44:51
Kategori: Blandat { 5 Kommentarer }
______________________________________________________

Såhär till sommaren tycker jag att det är perfekt att slippa all behåring på olämpliga ställen... under armar, på ben och längs bikinilinjen. Förra sommaren blev det vaxning av benen men nu när jag har upptäckt epilering, som jag kan göra gratis, själv, hemma - så kommer jag att köra på det hela tiden!

Eftersom det har fungerat så bra att epilera benen (ok, det gör ont, men det är faktiskt värt det) så förstår ni kanske att mina förväntningar var höga när det idag var dags att fixa armhålor och bikinilinje. Men... huh! Vad ont det gjorde! Efter ungefär 5 försök under armarna så blev jag tvungen att ge upp.. jag klarar av den mesta smärta, bara den är övergående, men det här gick inte. Synd det... jag hade så gärna velat få slätt där under och sluppit att hålla efter var och varannan dag.

Lustigt nog var det lättare med bikinilinjen. Sure, det gör ont och är mycket känsligare än benen. Jag är glad att jag fixade benen först så att jag inte blev avskräckt. Men, det är faktiskt uthärdligt och absolut värt att slippa hålla efter med rakhyvel i längden så det kommer jag att fortsätta med. När jag, dryga 20 minuter senare, var klar med epileringen av bikinlinjen tog jag en ren handduk och dränkte den i iskallt vatten som jag sedan baddade med för att bedöva irritationen lite. De röda prickarna, som uppstod på benen kommer här också, men de går över på några timmar och huden blir verkligen babylen. I love it!!!

All and all kan jag säga att epilering verkligen är något för mig, jag älskar att slippa använda hyvel varannan dag och behöva dras med stubb en dag efter att jag rakat. Smärtan, som tyvärr är oundviklig - i alla fall för mig - blir faktiskt lite mindre för varje gång och den går ju dessutom över. Jag tycker absolut att ni ska testa, om ni inte har gjort det än!

Har du missat mina andra inlägg om epileringsresan så hittar du dem här och här.

Kommentarer
sminkjante

Jag testade också epilering i armhåland i förra veckan: satan i gatan vad ont det gjorde. Undrar om det är någon som klara den smärtan?

2009-06-22 11:37:27
http://sminkjante.blogspot.com
Fröken Frodig

Har inga problem med att använda epilatorn under armarna, men det klart att det gjorde ont första gången. Bikinilinjen har jag testat, men det gjorde ju helvetiskt ont!!!

2009-06-23 18:49:34
Sunniva

Heeey babe. Lite dragen på bilden? :P Hehe. Ta hit epilatorn så jag får testa. Puss puss

2009-06-23 21:57:47
Veronica, Beauty Place

sminkjante: Det verkar vara väldigt olika för alla, så någon lycklig sate har säkert inte alls ont av det ;)



Fröken Frodig: Jag tyckte att det var tvärtom, tänk vad det kan vara olika!



Sunniva: Haha, nu vet jag inte aaaalls vad du menar. Jag tar med den nästa gång vi ses! Puss puss

2009-06-24 07:06:30
Lene

Jag kör också med epilator, dock en billigare modell:) Första gången jag fixade armhålorna trodde jag att jag skulle svimma!!! Helt sjukt vad ont det gjorde, men håller man bara efter det så blir det ju färre och färre hårstrån hela tiden! Nu går det som en dans

2009-06-24 13:29:12
http://lenesplace.blogg.se/

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0