Recension: Maybelline - Colossal Volum'Express mascara


Date: 2008-10-23 Time: 20:59:21
Kategori: Recensioner { 7 Kommentarer }
______________________________________________________



Efter att Bjooti sågade nya Maybelline-mascaran häromdagen hade jag inte några vidare förväntningar på den. Jag kan till och med säga att jag inte vågade kasta min dåvarande mascara eftersom jag trodde att den här skulle fälla så mycket att den inte skulle gå att använda. Hade det inte varit för att jag fick mascaran som PR-material så skulle jag antagligen aldrig ens ha testat den. Det visar föresten hur stor påverkan recensioner har på vad man får för uppfattning av produkter redan innan man testat. Hur som helst - det var inte det som inlägget skulle handla om :)

För mig fungerar Colossal Volum'Express lite bättre än för Bjooti... den fäller inte alls på mig utan sitter tvärtom riktigt bra hela dagen. Men jag är inte vidare imponerad jag heller, trots detta. Det första jag måste ta upp är lukten - för alla som är pollenallergiska så kommer ni förstå när jag beskriver lukten på den här mascaran som nässprayen man får mot allergin! Fejk-lavendel, typ... och jag har inget emot lavendel, men min mascara ska inte lukta så!

Jag har försökt att "ljusa" upp bilderna så mycket det gick, men tyvärr visar de bara en aning av effekten av den här mascaran, innan och efter. Den funkar okej till vardags - det vill säga, den gör fransarna lite mer separerade och svarta men that's about it. Volymen som den här enligt namnet ska ge vet jag inte var den tog vägen. Om jag inte jobbar lite med appliceringen så känns det knappt som att jag har någon mascara på fransarna alls, tyvärr.

Säljs på Åhléns från och med 24/10 och på Kicks från och med 28/10.

BETYG: B (1/5)


Kommentarer
Sublim

Hm... den där mascaran kommer man se till att hålla sig undan med andra ord.

2008-10-23 23:15:11
http://sublim.wordpress.com
R M

Har läst en del recensioner, och ingen verkar gilla mascaran. Får också hålla mig undan. :)

2008-10-24 15:24:54
http://recenseramera.blogg.se/
LipGloss Bitch

Hm, min är ju fab. Men inköpt i USA, så nu börjar jag verkligen fundera på om det skiljer sig i formulan.

2008-10-24 18:48:57
http://lipglossbitch.se
Veronica, Beauty Place

Sublim: Smaken är ju som baken, men jag har inte hört många bra omdömen tyvärr.



R M: Nej, det verkar inte så :S



LGB: Helkonstigt! Det kan nog vara väldig skillnad på produkter i USA och här - jag vet inte om vissa ingredienser är tillåtna där men inte här kanske?

2008-10-24 19:10:03
Therese

Oj, jag som hade tänkte köpa den någon dag. Bäst o skippa det kanske? :) Tack!

CrazyNails

Det här var ingen hitt förstår jag! Jag har för mig att vissa tidningar hyllar den.

2008-10-25 20:15:59
http://crazy-nails.blogspot.com/
Smink

Tack för tipset! En utgift mindre i onödan :-)

2008-10-26 20:26:44
http://www.smink.me

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0