Recension: Lush Vanishing Cream


Date: 2008-12-20 Time: 17:32:27
Kategori: Recensioner { 5 Kommentarer }
______________________________________________________

Sminkbloggar-kollegan Katarina har redan hyllat Vanishing Cream från Lush och jag kan inte göra annat än att hålla med henne! Ansikskrämen har verkligen gjort en rejäl skillnad för min hy sedan jag började använda den för en dryg månad sedan.

Vanishing Cream är en fukgivande kräm för fet- och problemhy och ska råda bot på en klassisk T-Zon. Den är, som alla Lushs produkter, naturlig och innehåller inga "konstiga" ämnen. På grund av detta doftar krämen lite kryddigt, ungefär som av örter men det är ingen lukt som tar över eller som dröjer sig kvar sådär överdrivet länge efter att man använt den, som andra krämer kan göra.

Ett stort plus hos Vanishing Cream är att den absorberas nästan otroligt snabbt, redan några sekunder efter att du applicerat den är ansiktet återfuktat och det blir ingen hinna eller något klet kvar. Den känns lugnande för huden och framförallt dämpar den överproduktionen av fett så att den feta hyn till stor del lägger sig. Innan jag började använda krämen hade jag rätt mycket småplitor som ploppade upp här och var och de har nästan helt försvunnit den senaste månaden.

Som återfuktare fungerar ansiktskrämen utmärkt och jag kan, förutom lukten, inte hitta något dåligt med den här överhuvudtaget. För mig som just nu har lite fetare och oren hy passar den perfekt! Love, love, love!

BETYG: BBBBB (5/5)


Kommentarer
Kattis

Hej!

Hittar inte den på Lush hemsida...Har den utgått? Eller kan man bara köpa i butik?

God Jul!

/K

2008-12-20 22:36:10
Veronica, Beauty Place

Kattis: Den är rätt ny vet jag, men om du kan hålla ut ett par dagar kan jag fråga i butik när jag ska dit inom kort? God Jul på dig med :)

2008-12-21 00:09:36
Naturligt Vacker

Den finns att köpa i butik, har sett den både i Västerås och Stockhom :). Den är riktigt skön, håller med där jag också.

2008-12-21 19:29:09
http://naturligtvacker.blogg.se/
Bloggtipsarna

Det låter som en riktigt bra produkt! Måste testas! Vi har tipsat om den på vår blogg idag.

2008-12-22 17:35:59
http://bloggtipsarna.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Kattis: Jag köpte den i butik idag, så där finns den. Om du tittar under Nyheter på hemsidan så hittar du den där :)



Bloggtipsarna: Kul, ska kolla in!

2008-12-23 20:20:54

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0