Recension av: Maybelline - Volume Express Mascara


Date: 2008-04-01 Time: 20:47:52
Kategori: Recensioner { 0 Kommentarer }
______________________________________________________

I söndags körde PRET-tygänget gemensamt tema och recenserade mascaror så att en rejäl lista skulle kunna sättas ihop med tips, bu och bä kring olika mascaror på marknaden just nu. Tyvärr har ju blogg.se legat nere i ett par dagar så jag kunde inte hänga på just då men här kommer min recension av Maybellines mascara Volume Express.

image401

Mitt första intryck av mascaran var bra, den gav snygga fransar och eftersom jag inte var ute efter någon förlängande effekt så räckte det med den volym som jag tyckte att jag fick av mascaran. Den var relativt lättarbetad, det räckte med några drag för att det skulle bli snyggt.

Men... för ni anade väl ett men här... det goda intrycket gick över rätt snabbt, efter bara ett par veckor övergick mascaran till att bli svårarbetad, klumpade sig och smulade nedanför ögonen efter bara ett par timmar på fransarna. Att applicera tog rätt lång tid för att få till ett snyggt och, som jag tyckte, naturligt resultat och att få till riktigt fylliga fransar till festkvällarna var i stort sett omöjligt. Jag kan dock tänka mig att den skulle kunna fungera rätt bra att grunda med och sedan kombinera med en annan mascara för att få till en snygg finish, så några plus får den för det.

Nja... ok för att det här är en budgetmascara för strax över hundralappen men den blir ingen favorit i min sminkväska.

BETYG: BB

Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0