Recension av: Rosebud Co - Smith's rosebud salve strawberry


Date: 2007-10-28 Time: 19:45:27
Kategori: Recensioner { 3 Kommentarer }
______________________________________________________

image381Ytterligare en recension kommer här.... nu har höstens kalla dagar satt igång rejält, i alla fall här uppe i Eskilstuna. Om jag är smått beroende av läppbalsam i vanliga fall så blir jag det verkligen när kylan kryper på.

Eftersom jag dessutom har svårt för vissa lukter, tycker jag det är toppen att Rosebuds älskade Rosebud Salve finns i jordgubbs-variant. Lukten känns en aning artificiell, så klart, men jag tycker bättre om den än den klassiska doften. Som läppbalsam tycker jag att Rosebud fungerar som bäst när den får verka på djupet, när jag applicerar den på kvällen innan jag somnar vaknar jag nämligen med lena, fina läppar som är redo för en ny dag.

Men även på kort sikt fungerar salvan bra så länge man inte ska äta, dricka eller pussa på någon direkt efter för Rosebud sitter inte som berget. Jag gillar dock att den, förutom den mjukgörande effekten, ger lite glans så att jag kan gå utan läppglans ibland. Rosebud-burken är absolut en favorit i min handväska! Skulle den bara sitta lite bättre skulle jag ge den toppbetyg.

BETYG: BBBB


Kommentarer
Kristina

Det där låter ju bra, får jag kika närmare på:)

2007-10-29 08:24:09
http://eyeonbeauty.tjejsajten.se
Marie

Hade lite svårt för lukten, men nu har ju uppföljaren kommit, björnbär & vanilj i den bl.a. Beredd att ge rosebud en andra chans. :p

2007-10-29 17:48:56
http://misspurple.blogg.se
Beauty Princess

Kristina: Det tycker jag verkligen att du ska göra!

Marie: Lukten på originalet eller jordgubbsvarianten, menar du?

2007-11-10 13:57:40

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0