Recension av: Lumene - Sensitive eye makeup remover


Date: 2007-10-21 Time: 18:04:15
Kategori: Recensioner { 3 Kommentarer }
______________________________________________________

Det är typiskt att alla produkter ska envisas med att ta slut när det är knapert i plånboken! Förra veckan tog min Biotherm-remover slut och det gick inte att få ut en enda droppe extra. Då kom jag på den eminenta idén att testa en eye makeup remover i den billigare prisklassen.


Så efter rundvandring och spanande bland hyllorna hos Kicks bestämde jag mig för att köpa Lumenes Sensitive eye makeup remover som bara kostade 75 kronor. Passade perfekt för min plånbok just då. Personligen tycker jag att det är väldigt skoj att testa nya produkter, speciellt när man hittar en ny favvo!

Lumenes remover får dock sälla sig till "helt-ok-men-inte-mer"-produkterna. Det är bra att den är rätt mild i doften, jag vill inte ha massor av parfym när jag tar bort ögonsmink och ett annat plus är som sagt priset.

image380
Men resultatet, nja... det krävs en hel del arbete för att få bort all mascara, kajal och ögonskugga och till och med efter att jag gnuggat lite extra är det fortfarande lite mascara kvar på fransarna. Dessutom har jag fått en liten irritation i hörnet av vänstra ögat, som tyder på att den här removern trots allt inte är så bra för känsliga ögon. Så... Sensitive eye makeup remover gör jobbet efter lite extra gnugg men är alltså inget att rekommendera för den som har hud som lätt överreagerar mot rengöringsprodukter.

BETYG: BBB (3/5)


Kommentarer
Sara

Jag har nyligen shoppat tidernas bästa budget-remover, nämligen H&M's egen. En genomskinlig flaska med två-fasigt innehåll, en genomskinlig och en jordgubbsröd fas. När man skakar flaskan blir det jordgubbsrosa! :) Minst lika bra som Lancomes Bi-Facil. Rekommenderas!

2007-10-21 22:19:21
http://www.metrobloggen.se/notd
Kristina

Jobbig den lät, inget för mig alltså:) Ha en bra dag!

2007-10-22 15:24:05
http://eyeonbeauty.tjejsajten.se
Beauty Princess

Sara: Tack för tipset! Får absolut bli till att testa nästa gång det är dags för en budgetvariant.

Kristina: Nej, tyvärr inget att rekommendera.

2007-10-28 19:48:54

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0