Recension av Bobbi Brown - Moisture rich foundation


Date: 2007-01-27 Time: 12:21:45
Kategori: Recensioner { 10 Kommentarer }
______________________________________________________

När jag var iväg på semester i San Fransisco & LA passade jag på att äntligen få köpa något från Bobbi Brown, som tyvärr inte går att få tag på här i Sverige. Min foundation från Face sjöng på sista versen och i sminkdisken för BB fick jag tipset att använda Moisture rich foundation. Det här lovar de på hemsidan:

"Bobbi's popular moisturizing formula provides SPF 15 sun protection while it hydrates skin and delivers a soft, beautiful finish. The formula is buildable, allowing medium to full coverage as desired. For Normal to Dry skin types."

Mitt intryck är inte överdrivet bra, visst - den här foundationen fungerar men det är inte den bästa jag har provat. Jag brukar använda den på utvalda ställen, ofta kinderna för att rouget skall sitta riktigt bra hela dagen, på hakan och även över ögonlocken för att ögonskuggan skall hålla till kvällen. För det här funkar den riktigt bra, den hjälper liksom resten av sminket på traven. Foundationen ger bra täckning samtidigt som man ser naturligt fräsch ut plus att den sitter bra hela dagen. Det är också ett stort plus att den innehåller SPF 15, så att man alltid har skydd mot solen.

För min torra hy funkar den här inte alls bra, så fort jag applicerar den blir jag flagig och det gillar jag inte. Lukten är inte heller den en stor hit, det är svårt att beskriva för den är inte parfymerad men den luktar helt klart onaturligt. Minus också för att inte flaskan innehåller någon spatel så jag får hälla ut foundationen på en svamp vilket resulterar i att det ofta blir mer än jag behöver. Nja, Moisture rich foundation får inget toppbetyg från mig, tyvärr. Börjar bli lite trött på att bara testa halvdana produkter nu. =(

Betyg: BBB

Kommentarer
Em

jag har några ögonskuggor från bobbi brown och jag är inte överdrivet impade av dem heller.. de flyger liksom iväg!

2007-01-29 15:40:44
http://fashionholic.blogg.se
Helena

Usch vad trist det är när man blir rekommenderad produkter som inte alls passar ens hudtyp, man tycker ju att det ändå borde vara nåt rätt grundläggande om man ska stå bakom en makeup-disk.

Beauty Princess

Em: Vad tråkigt, jag trodde att BB skulle vara riktigt bra =(

Helena: Håller med dig helt och fullt, väldigt trist! Men, men... får testa något nytt snart, inte helt fel hihi =)

2007-01-29 19:56:48
Mia

Oj, jag som trodde BB var ett bra märke?

2007-01-30 09:27:26
http://modemossen.blogg.se
Millan

Var den kanske dålig? Kanske hade den stå alldeles för länge bakom disken i stark, varm belsysning =DÅLIGT!
Har du testat Kanebos Cream Finish??? kanon! härlig att bara applicera punktvis i ansiktet, känns som len sammet, finns kavr hela dagen, man flagar absolut inte o man känner sig absolut inte torr o sminkad :)

Nouba har också härliga foundations!

2007-01-30 21:24:12
http://www.twodogs.blogg.se/
Rouge

Låter inget bra det där.. =/ Illa är det också att såpass många foundations har kvar den där spatelgrejen också, jättebökigt.. Varför inte göra pumpflaska liksom =P

2007-01-30 22:40:33
http://lemakeup.blogspot.com
Ida

Hej! Jag följer din blogg och har förstått att du har torr hy, tänkte bara fråga vad du använder för produkter och vilka som du tycker är bra/mindre bra. Vore skoj att höra då jag lider av samma problem. Mvh Ida

2007-01-31 09:24:04
http://glamourbyida.webblogg.se
Beauty Princess

Mia: Trodde jag med =/

Millan: Nej, den luktar inte skämd, bara konstigt. Har inte testat något från Kanebo men det måste absolut bli en ny sort snart, så kanske då..

Rouge: Håller med dig, men spatel är bättre än inget i alla fall. Men usch för bakterier!

Ida: Hej! Vad kul att du läser =) Jadu.. bra tycker jag Lancômes fuktkrämer är för torr hy.. älskar Hydra zen och Aqua fusion fungerar bra när det inte är så här kallt. Just nu använder jag Laura Merciers fuktkräm men gillar tyvärr inte. Dermalogicas rengöring är kanon, prova prova om du inte gjort det än!

2007-02-07 20:36:06
Anonym

Jättebra blogg! Keep up the good work :-)

2007-03-05 21:42:34
http://www.sminktips.nu
Beauty Princess

---: Tack så mycket, sådana kommentarer värmer! =D

2007-03-13 19:45:27

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0