Parfymfavoriter


Date: 2006-05-26 Time: 14:29:20
Kategori: Blandat { 12 Kommentarer }
______________________________________________________

Petra vill veta vilka parfymer vi andra bloggare använder och jag är lite sen att hänga på, men det får gå i alla fall =) Jag gillar fräscha, inte för tunga och lite somriga dofter, så de flesta parfymer jag har går i det temat. Häng på du med, om du inte har gjort det än, och lista dina favoriter i din blogg eller lämna en kommentar!

pleasuresleau par kenzoenvy me

Min allra största favorit, som åker på i alla fall tre gånger i veckan är Cool Water från Davidoff. God doft som har fått hänga med i några år, fick en ny senast i julas av sambon som också älskar lukten. Förutom Cool Water varvar jag med Be Delicious av DKNY, L'eau par Kenzo från Kenzo (såklart), Pleasures av Estée Lauder och Envy me av Gucci. Inte lika frekvent använd, men som ändå åker på ibland är DKNY.

Jag tycker att det finns många goda dofter just nu, när någon av mina parfymer tar slut nästa gång vill jag definitivt ha Touch of Pink från Lacoste.

dknycool waterbe delicious
Alla bilder är från Strawberrynet

Kommentarer
emmi

Hej. Brukar läsa din blogg dagligen (har den under "favoriter") men har aldrig skrivit någon kommentar tidigare så jag tänkte att det kanske är dags nu :) Ett litet parfymtips: Jag brukar köpa parfymer i mindre storlekar (5-7 ml "prova-på flaskor" från t.ex. tradera för en billig slant. Då hinner man använda upp parfymen innan den bli gammal och sen är det bara att öppna nästa lilla flaska. Fast sen använder jag ju inte så ofta parfym och det är kanske därför det funkar att göra så för mig :)

2006-05-26 16:15:43
sarah

Envy me har jätte mycket farliga saker i sig läste jag på no ! :\

2006-05-27 16:06:30
http://saaarahs.webblogg.se/
tara

Vill bara säga att jag tycker att du har en jättebra blogg!! Gillar inte ditt sätt att skriva så mycket, men tycker att det är en bra ide att bara skriva om skönhet och inget annat. Läser inte din blogg så ofta, men när jag väl gör det, sitter jag länge!

2006-05-28 22:13:32
http://rabarber.webblogg.se
Beauty Princess

Emmi: Först och främst; tack för att du läser, jag blir väldigt glad för komplimangerna! Jag tycker att din idé är bra, om du vill ha det ännu lite billigare kan du vara lite fräck och fråga om du kan få parfymprover t ex på Kicks, de har ofta småflaskor som är perfekta att ha i väskan och prova med. =) Inte riktigt 5ml men kanske 3 iaf.
Sarah: Farliga saker? Har nog aldrig hört talas om no? Har du en adress till den.. blev nyfiken nu =S
Tara: Man tackar, kul att du gillar den och tack för att du läser. Svårt att ändra sättet man skriver på, det är ju en vana liksom, men hur menar du, vad är det du inte gillar?

2006-05-28 23:04:06
Emmi

Parfymprover från Kicks lät också som en bra ideé! Jag bor dock "ute på landet" så internet shopping funkar bäst för min del :) Mina favoritparfymer är faktiskt 2 st herrdofter som luktar OTROLIGT gott. Live Jazz/Yves Saint Laurent & Be Delicious for men/DKNY. Ha det bra!

2006-05-29 10:05:23
Millan

GUCCI ;)

2006-05-30 09:18:22
http://twodogs.blogg.se/
Millan

GUCCI köpte jag i vintras o den håller på att tryta, är i valet o kvalet om det blir en till eller en ny ;)

2006-05-30 09:19:12
http://twodogs.blogg.se/
Goddess

Pleasures från Estee Lauder -min absoluta favorit

2006-05-30 21:38:58
http://goddessess.blogspot.com/
Beauty Princess

Millan: Hur luktar Guccis? Förstår att du är i valet och kvalet, det är alltid roligare att prova något nytt.
Goddess: Ja, den är god!

2006-06-09 10:44:39
Smuurfen_

jag har alltid vart på kicks , åhlens å parelle och frågat efter parfymprover , jag kan säga såhär ; parelle ger ut då å då .
kicks har blivit snålare med sånt , så nu ger dom nog bara om man köper nåt litet , åhlens ger inte ut om man inte köper nånting .
hitills har jag 14 prover , 2 DKNY Be Delicious . 4 Britney Spears Fantasy , 2 Puma , 1 marcopolo, 2 Ralph Lauren , 1 Sarah Jessica Parker Lovely och å 2 Beyonce true star gold .
OBS ,. KOM IHÅG ATT MAN INTE FÅR FRÅGA FÖR OFTA . GÖR DET NÅN GÅNG PER MÅNAD ANNARS KÄNNER DOM IGEN DIG OCH DÅ FÅR DU INGEN .
jag är 12 år å har olika hår frisyrer hela tiden så det syns inte vem jag är .. men även det har dom slutat ge ut nånstans här i min stad eftersom för många frågar ..

2006-06-27 00:09:33
Smuurfen_

tänk på att inte sprida ryktet om parfymprover i din stad för då blir det färre å färre gånger du får eftersom dom ger ut för mkt säger dom .

2006-06-27 00:19:13
Anna

Trevlig blogg!
Tittar in då och då, kan tipsa om den här sidan om man vill köpa småflaskor:
http://www.parfumflacons.de/sv1.htm

Annars shoppar jag nästan all parfym på Tradera.
Må gott!

2006-09-23 16:52:05
http://blackfox.webblogg.se/

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0