Din Stil, vecka 21


Date: 2006-05-24 Time: 20:10:56
Kategori: Din Stil { 2 Kommentarer }
______________________________________________________

ds v21
Inför denna veckans Din Stil efterlyste jag era favoriter då det gäller solskyddskräm. Några stycken lämnade kommentarer om att de inte hade hittat några bra än och därför inte kunde tipsa, så nu hoppas jag att veckans råd (även om de inte är så många) kan komma lägligt, nu när solen borde titta fram snart!

Frida delar med sig av sina erfarenheter: "Jag (liksom många andra tror jag) är ganska duktig på att slarva med solskydd eftersom jag sällan bränner mig och helst av allt bara vill bli sådär härligt gyllenbrun. I och med det åker oljan på (jag vet att det är riktigt illa, men man blir ju så snyggt brun!) konsekvenserna av det blundar jag för nu, men kommer säkert fasas för om några år. Men en kroppsdel som jag alltid är noga med att skydda är ansiktet. Det kan vara svårt att hitta ett bra skydd för ansiktet eftersom man inte vill att det ska se oljigt ut och cremen får inte täppa igen porerna. Jag kan verkligen rekomendera Clarins solskyddscreme för ansiktet då det varken blir kladdigt eller täpper igen porerna."

Name tipsar om sin favorit: "Min favorit solkräm är Nivea Sun Spray. Den absorberas snabbt och kladdar inte. Perfekt att ha med i strandväskan under de soligaste dagarna för att slippa bränna sig."

B-M skriver: "Bästa solkrämen ever är den från Forever Living Products finns i olika spf både uva och uvb skydd. Är även utmärkt att använda om man sitter mycket framför datorn."

Själv håller jag med Name och gillar också Niveas Sun Spray efter att jag fick låna den av henne under vår senaste dag i solen, tyckte den var praktisk, luktade gott och skyddade bra. En annan favorit som jag köper i alla fall en flaska av varje sommar är Piz Buins duoflaska - god doft och bra skydd där man kan ha en med högre spf till ansiktet och en med lägre till kroppen - kanon!

Kommentarer
Goddess

Tack så mycket.Har skickat efter en solkräm, men är den inte bra så ska jag nog pröva clarins tror jag.

2006-05-24 22:11:08
http://goddessess.blogspot.com/
Beauty Princess

Goddess: Det var så lite så, du brukar ju vara med varje vecka ändå så det är klart du ska ha tips tillbaks! Uppskattar mailen =) Vilken skickade du efter?

2006-05-26 14:52:37

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0