Din Stil, vecka 19 & 20


Date: 2006-05-17 Time: 12:48:00
Kategori: Din Stil { 9 Kommentarer }
______________________________________________________

Förra veckan sköt jag upp Din Stil eftersom jag inte hade fått in så många tips av er. Det var lite trögt den här veckan också men några mail trillade in i alla fall. Hur som helst var veckans tema favoritmascara eftersom nästan alla, oavsett hur mycket eller lite du sminkar dig, använder mascara i någon form. Här är era bidrag och så mitt då såklart!

ds v19&20

Sandra skickade troget in sitt bidrag: "Jag använder ofta ofärgad mascara men en mascara som är både bra och bra pris på är stretch & curl från Oriflame, kostar 100kr ord.pris men ofta rabbatterat pris i vissa kataloger - då runt 69kr. Annars har Estee Lauders Magna scopic varit en stor favorit till fest då för min del för den tar fram ögonfransarna ganska mycket. Kommer inte ihåg vad den kostar men runt 200kr tror jag. Min är slut just nu och jag har tre andra mascaror så jag känner inget behov av att använda en fjärde."

Mari skriver: "Den bästa mascara som jag provat hittills är Dior Ultimeyes. Den är superb! Den ger långa, fina, separerade fransar och kletar och kladdar inte."

Netza delar med sig: "Jag har inte använt så många mascaror, men den som falltit mig mest i smaken är Max factors 2000 calories. Det är en alldeles lagom billig mascara som håller bra. Den är jättebra till vardagsanvändning!"

Min favorit bland mascaror är Lancômes Hypnose, som är lätt att applicera och variera i intensitet och som sitter bra hela dagen. Den kostar lite mer - strax över 200 kronor i Sverige men det tycker jag absolut att den är värd. Finns även som waterproof om man är sugen på det inför sommaren. På andra plats håller jag med netza om att max factors 2000 calories är en kanon budgetvariant!

Kommentarer
hotspot

Åh, roligt inlägg. Otippat att Diorshow inte fanns med bland favoriterna.

2006-05-17 13:00:15
http://www.hotspot.webblogg.se
Beauty Princess

hotspot: Tackar så mycket, kul att du tycker om inlägget. Själv har jag aldrig provat Diorshow tyvärr, men har nästan bara hört gott om den, så jag håller med.

2006-05-17 14:32:55
Mari

Själv tycker jag att Ultimeyes är betydligt bättre än Diorshow. Har testat båda.

2006-05-17 15:02:53
Sarah

Diorshow ger lika bra effekt som Hypnose men tyvärr så torkar den ovanligt fort, man hinner inte använda slut på den. Blev väldigt besviken och köpte återigen Hypnose istället.

2006-05-17 15:24:56
suratanten

2000 calorie mascara är superbra. Dock gillar jag inte Lancom Hypnose, kanske är det något fel på min.

2006-05-17 16:00:17
http://suratanten.blogs.se
Beauty Princess

Mari: Det är ju olika för alla, men det är just därför jag tycker det är så kul att samla allas favoriter, för att få nya tips =)
Sarah: Som sagt, olika för alla tyvärr. Konstigt =S
suratanten: Har du köpt den fler än en gång? Det kan ju vara fel på flaskan, att det har kommit in luft innan du köpte den osv, var det tejp på flaskan? Är det nåt fel tycker jag att du ska ta tillbaks den till butiken, annars är det väl den personliga smaken som är olika.. igen =D

2006-05-17 16:46:15
Johanna

Jag tycker att lancomes definicils ar jatte bra, ar min sommar mascara och diorshow kor jag pa hosten/vintern.

2006-05-18 16:03:41
http://blushblogg.webblogg.se/
Tjejen!

På vilket sätt är 2000 calories mascara bra. Volym, längd kladdar den? någon som vill berätta vad den gör för mina fransar för jag hade tänkt testa någon klassisk budget variant.Tack på förhand!puss

2006-06-09 12:39:14
Beauty Princess

Tjejen!: Jag tycker att den är bra för att den inte hinner klumpa sig innan den tar slut och den är lätt att arbeta med, både med ett par drag och några fler. Dock gör den inte så mycket "extra" som att förlänga eller så, men den förstärker de egna fransarna, helt enkelt!

2006-06-12 21:49:26

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0