Din Stil, vecka 10


Date: 2006-03-08 Time: 18:06:58
Kategori: Din Stil { 12 Kommentarer }
______________________________________________________

Det går upp och ner i hur många som deltar i Din Stil men jag är tacksam för varje mail jag får, det innebär ju tips! Jag kan säga att jag blir lika sugen på att shoppa varje gång jag sitter och sammanställer era mail och letar bilder, jobbigt med CSN som inte låter mig köpa 1% av allt jag vill ha =S

35761-123
Temat för den här veckan var, som ni ser i bilden "Mitt bästa budgetköp".

Emma tipsar om "Isa Doras solpuder, som är hur bra som helst och bara kostar runt 100 kronor."

B-M skriver: "Jag skulle vilja tipsa om L300 hudvårdprodukter från apoteket. Jag har torr och känslig hy och har även haft problem med utslag och blemmor. Efter att jag börjat använda L300 rengöring, ansiktsvatten, dagcreme, nattcreme och ögoncreme har hyn blivit bra. Jag säger bara HEJA APOTEKET!"

Kicki G säger i sitt mail: "Mitt bästa budgetköp är ögonmakeupborttagning (för vattenlöslig make up)
från alla de billiga märkena; Nivea, Isadora, Lumene, L'Oreal.  Alla funkar bra och det finns absolut ingen anledning att köpa betydligt dyrare produkter från de dyrare märkena som Dior, Estée Lauder osv."

Från mig är bästa budgettipset Body Shops Camomile Eye Makeup Remover, 109 kronor för 250 ml. Den tar bort all min ögonmakeup på ett litet kick, irriterar inte ögonen och det känns även som att den återfuktar fransarna så att de inte lika lätt trillar bort.

Kommentarer
modeamatören

Brukar själv använda HM:s ögonmakeremover och inte riktigt brytt mig så mycket på removern, bara den gör sin jobb - tar bort ögonsminket. Numera (efter att ha läst ditt inlägg) har jag kommit på att det kanske är bra att verkligen investera bra ögonmakeremover (tex The Body Shop) för att man ska vara snäll mot sina ögon och - ve och fasa - inte tappa ögonfransarna.

2006-03-08 18:52:02
http://modeamator.webblogg.se/
Beauty Princess

Modeamatören: Jag håller med dig om att det viktigaste är att den tar bort ögonsminket. Jag tycker dock att det är väldigt viktigt att den inte är irriterande för ögonen, känner att om den är det kan den inte heller vara bra för den känsliga huden runt ögonen eller för fransarna. Ögonfransarna tappar man ju med jämna mellanrum, men man kan ju tappa mer än vad som är "normalt" om man inte tar hand om dem rätt (typ sover med mascara) och därför satsar jag gärna på en remover som gör vad den ska utan att skada fransarna. Det är bara min åsikt dock, men jag tycker helt klart den är värd att prova, en flaska räcker med daglig användning i cirka 3-4 månader för mig och det är bra för 109 kronor!

2006-03-08 20:58:34
http://beautyplace.blogg.se
Ida

ett annat budgettips är Nueva (lypsyl) från apoteket. kostar typ 16 spänn och gör definitivt det den ska. läpparna är mjuka lääänge.

2006-03-08 21:58:56
frida

Många har isadoras solpuder som favorit. Jag ska slå till på ett sådant i vår (om det nu kan bli lite sol & värme snart...) Men den fins väl i lite olika nyanser? Vilken ska mn satsa på om man vill ha det där solkyssta & naturliga resultatet?

Tänkte även passa på att fråga om du har koll på sephoras produkter? Ska nämligen till barcelona snart & där har de en hur stor butik som helst! Rena rama paradiset! Ska säga att jag liksom du är student så jag vill ha tips om budget köp. (kap!) Tack för en bra blogg!

2006-03-09 10:20:27
Goddess

Appropå billigt.Lager 157 öppnar en till butik i Hultsfred!Ledande märken som typ Levis, Diesel, Boomerang..Phillipa K....m.m till max halva priset!Nu är det officiellt.Kolla min sida för mer info.
Förtsätt blogga om budget.
Dyra märken är inte alltid bättre!

2006-03-09 12:15:08
http://goddess.blogspot.com/
Beauty Princess

Ida: Tackar för tipset!
Frida: Jag har också inhandlat Isa Doras solpuder och tycker väldigt mycket om det. Dryga 100 kronor är ju inte fel! Det finns två varianter - bronzing powder i 2 nyanser, ljust och lite mörkare och även terracotta powder som finns i 4 nyanser. Om du hinner bli lite solbränd innan du köper det kan du slå till på den mörkare av bronzing puderna, ta annars den ljusa så det inte ser "för mycket" ut. Jag gillar terracotta powder nr 44, den har lite skimmer i sig som är perfekt för fest eller lyxig vardag. Mitt bästa tips är att gå till butiken och prova, du ser rätt snabbt vilket som ser naturligt ut och passar dina krav. =) Lycka till! Jag postar ett blogginlägg senare idag med tips om Sephora-produkter, där även andra läsare kan få lämna tips.
Goddess: Åååh! Varför kan de inte öppna en i min stad? Älska dyra kläder för billiga priser! Jag håller med, budget kan ibland vara mycket bättre än dyra märken.

2006-03-09 13:55:55
http://beautyplace.blogg.se
B-M

Tyvärr har jag efter mycket letande sett att ansiktskrämen från L 300 innehåller mineral olja och det lär inte vara bra huden. Vill du läsa mer om mineral olja, kolla in: http://www.startplats.se/mineralolja.htm

2006-03-09 13:56:04
modeamatören

Vad använder man solpuder till?

2006-03-11 13:12:29
http://modeamator.webblogg.se/
Beauty Princess

B-M: Jadu, det där med mineraloljor är en hel värld för sig.. jag är inte så engagerad i den frågan. Men för de som är det ska de undvika L300 då... tack för infon!
Modeamatören: Solpuder använder man för att skapa en naturlig solbränd look, genom att använda ett lätt brunt och ibland även skimrande puder som man applicerar på de ställen där ansiktet lättast blir solbränt, som panna, näsa, kindben och haka. Man kan även använda den på axlar och urringning beroende på vilket resultat man eftersträvar.

2006-03-11 16:58:14
http://beautyplace.blogg.se
e

vill rekommendera en jättebillig och bra kräm, "Fresh" från Garnier... 55 spänn och funkar skitbra! hade en jättedyr kräm förut men huden blev bättre när jag bytte till den här. =) har ganska lätt att bli torr också men den återfuktar bra och jag blir inte fet/blank av den.

2006-03-12 12:46:45
Josefin

Tänkte bara fråga om rengörigen från Body Shop. Har du den som är i geléform eller den som är mer som ett vatten?=) Och använder du en sån där bomullspad för att få bort sminket?

Funderar på att investera i en sån i geléform men vill ha nåt man kan massera in med händerna, hatar att använda sånna där pads, sen måste ju sminket försvinna helt också.

2006-11-01 10:19:50
http://josefinholmlund.blogg.se
Beauty Princess

Josefin: Jag har den som är mer i "vattenform", den använder jag pads för att få bort sminket med, precis som du trodde. Jag tycker att det fungerar kanon men om du inte gillar att använda bomull ska du kanske välja den som är i gel om de säger att man kan använda den med händerna. Hur som helst tycker jag att den är jättebra och den tar bort allt smink varje gång =)

E: Tack för tipset.. kanske jag med stram budget denna månaden skall prova?

2006-11-01 18:22:08

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0