Dagen...


Date: 2006-03-09 Time: 13:48:09
Kategori: Blandat { 2 Kommentarer }
______________________________________________________

... börjar bra. Solen skiner in genom fönstren och även om det är kallt ute (-4,5 för att vara exakt) så tror jag på att våren är på väg. Längtar efter dagarna när man kan gå ut i linne, kavaj och höga klackar igen. Hur som helst passade jag på att skämma bort mig på förmiddagen, tog låång sovmorgon, det vill säga somnade om efter att ha vaknat med sambon vid 7:30 för att ringa sjukhuset och läst en stund. Sedan åt jag en god frukost och tittade igenom nya Vecko-Revyn, läste igenom några bloggar och sedan hoppade jag in i en varm dusch. Där blev det:

Hårinpackning med Redken All Soft Heavy Cream Super Treatment (178 kronor för 250ml på Look Fantastic)
Fotskrubb med Oriflame Exfoliating Foot Scrub (70 kronor för 75ml)
Rakning av ben
Body Shops Body Butter Blueberry så att jag blir riktigt len och fin (155 kronor för 200ml)
"Inpackning" för fötterna med Body Shops Peppermint Cooling Rescue Treatment (129 kronor för 100ml)

Man känner sig väldigt uppfriskad och pigg efter en sådan behandling, nu skall jag sätta mig i soffan med en kopp te och plugga marknadsföring inför min munta imorgon!


Kommentarer
Li

Idag använda jag en hemmagjord kroppsskrubb! Jag stoppade grovsalt i en mixer tills jag fick den kornighet jag ville och sen stoppade jag i ringblomsolja och mandelolja. Tills sist doftsatte jag med eteriska oljor (lavendel och citron). Jag blev helt len och mjuk!
Sen kan man göra en enklare variant med vanligt salt och olivolja. Naturligt och billigt. Det är ju t.o.m. ätbart ;)

2006-03-09 18:28:53
Beauty Princess

Li: Vad praktiskt att kunna använda det man har hemma för att bli fin! Det här ska jag komma ihåg tills nästa gång =)

2006-03-11 16:59:02
http://beautyplace.blogg.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0