Din Stil - vecka 25


Date: 2006-06-21 Time: 22:05:37
Kategori: Din Stil { 4 Kommentarer }
______________________________________________________

Förra veckan efterlyste jag era tips på bra handkrämer, eftersom jag är på jakt efter en ny. Jag gillar min, men har svårt att hålla mig till samma flera gånger - lite galen på det sättet =)

Li skriver: Jag använder en lättare handkräm på dagen då jag inte vill att det ska kännas kladdigt och svettigt. Har ännu inte hittat någon bra sån. Men till natten använder jag en fetare. Använder just nu Helosan och tycker faktiskt att den är rätt bra! Atrix är en annan gammal favorit. Fick ett prov en gång av en handkräm från L'occitane som var väldigt bra. Man blir silkig och mjuk.

Kattis tipsar om sin favorit: Den handkräm som jag tycker funkar bäst är Vaseline´s Hand & Nail Creme. Den går snabbt in i huden och jag som har problem med naglarna tycker mig märka en viss förbättring. Den finns bla annat på Åhléns och kostar ca 40 kr tror jag. Åhléns egna handcreme, den vita förpackningen, gillar jag däremot inte. Den ger en kladdig hinna och känns inte bra i huden.

Emmy skriver:  Apotekets handkräm, den som heter ”Mjukgörande handkräm”, finns ingen bättre enligt mej! Och när jag tvättat händerna/badat/bara nuddat vatten blir jag sjukt torr och kan inte ta i
NÅGONTING om jag inte får handkräm. Och det här är den enda som känns riktigt MJUK redan när man tar på den. Alla andra krämer jag provat har känns så ”obehagliga” på något sätt. Vet inte vad jag skulle göra om dom tog bort den ur sortimentet….Billig lär den vara också!


Kära Sandra gillar: Hand & Nail cream från Oriflame. Är inte direkt för torrisar kanske, men den är mjukgörande och så  ska den stärka naglarna, vilket jag tycker att den gör.Går in i huden och känns inte kladdig. Ord.pris 50kr. Ett annat tips om man har torrare händer, är att använda en fet solkräm. Perfekt på hösten, vintern och solkrämen inte är slut. Solprodukter ska man helst använda samma sommar och inte spara tills nästa då de är "färskvara". Istället använder man dem som hudlotion, så får man användning för dom. Och då tycker jag att de feta krämerna passar utmärkt till händer och fötter.

Mitt tips är Almond oil hand rescue treatment från Body Shop, den ger mjuka händer - speciellt efter dusch eller diskning när händerna är extra torra. Luktar lite sött men gott och är väldigt dryg, jag tror att min har räckt i ett drygt år och då använder jag den i alla fall varannan dag. Den finns också som daily hand and nail cream som är lite tunnare i konsistensen, medan treatment är lite mer av en "inpackning".  Enda nackdelen är väl just på grund av den tjocka konsistensen - den absorberas inte så snabbt. Men, helt klart värt ett försök om du är på jakt efter nytt!

Kommentarer
modeamatören

Själv är jag nöjd med Vaselines Hand & Nail Creme, men använder Depends nagelkräm som är superbra.

2006-06-21 22:20:25
http://modeamator.webblogg.se/
Goddess

Oj, börjar bli pinsamt. Men jag tycker om att få tips, och då kan jag väl lika gärna dela med mig av mina små erfarenheter.
Kör på med din stil, jag tycker det är ett roligt återkommande inslag.

2006-06-22 09:05:25
http://goddessess.blogspot.com
Li

Testade handkrämen från Body Shop för nån dag sen i sthlm och gillade den verkligen! Köpte med mig nail & cuticle balm från samma serie också. Har läst finfina recensioner om den.

2006-06-23 13:26:19
Beauty Princess

Modeamatören: Tycker om Depends nagellack, deras produkter är ju prisvärda också.
Goddess: Inte då, jag är jätteglad för dina tips! Kul att du gillar Din Stil!
Li: Visst är den bra?

2006-06-29 08:53:11

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0