Tips...


Date: 2006-01-23 Time: 11:33:01
Kategori: Hudvård { 10 Kommentarer }
______________________________________________________

Min kära mamma ringde mig för några dagar sedan och var superförtjust över sin nya Body Butter Oliv, från Body Shop, som hon fick av mig i julklapp. Den luktar alldeles lagom och återfuktar riktigt bra tyckte hon. Så hade hon ett tips till mig; prova att använda den som fuktighetskräm på kvällen i ansiktet, "den är den bästa jag har använt, bättre än Dior!" hälsar hon. Sagt och gjort, jag provade på utvalda ställen som är lite torrare i mitt ansikte, bland annat i ögonvrårna och den fungerar jättebra, jag vaknade med babylen hud på de ställen jag använt den på. Kul med produkter som fungerar lika bra på alla ställen och som alternativ till min vanliga fuktighetskräm, som för övrigt sjunger på sista versen!


Kommentarer
Fancy Desire

Visst är det super! Brukar använda cocoa butter som är för extra torr hud.

2006-01-23 13:21:33
http://www.fancydesire.blogg.se
Beauty Princess

Fancy Desire: Hur bra som helst! Jag ska köpa en ny nu efter att min Mango är slut, har provat den och Papaya och älskar båda, gillar fruktiga dofter. Älska body butter! =P

2006-01-23 13:57:53
lily

suverän produkt! använder den alltid när jag har blivit solbränd (är rödhårig, ljust hy, blir alltid solbränd). Rödheten dämpas och smärtan försvinner alltid dagen efter.

2006-01-23 17:04:27
Beauty Princess

Lily: Ojdå, det var ingen dålig användningsfront den kan användas för. Jag ska prova nästa gång jag bränt mig.. det låter lovande!

2006-01-23 17:12:58
Catarina

Hej!
Visst är de bra?! Jag är nyfiken på vad du använder för fuktighetskräm? (förutom Body Butter :) Min från dermalogica (skin smoothing) håller på att ta slut och jag behöver tips på ngt nytt! Och du, tack för en kul och bra blogg!

2006-01-24 09:07:39
Sara S

Mitt bodybutter är den med sheasmör. Nästan sensuellt krämig. Min vardagshudkräm är Nutri Soft från Loreal, den för normal hud. Av någon anledning funkar den för normal hud bättre än den för torr hud.

2006-01-24 11:14:07
http://soderstjerna.blogg.se
Beauty Princess

Catarina: Jag använder Lancômes Hydra Zen för torr hud just nu och den börjar just ta slut. Den är riktigt bra, absorberas direkt och gör verkligen skillnad. Jag har gått till normal/blandhy på ett år med hjälp av den. Nu ska jag köpa Aqua Fusion, också från Lancôme i helgen. Är Skin Smoothing bra? Den har ju jag funderat på =)

Sara S: Sheasmör låter riktigt härlig.. vilken sorts hudtyp är den för?

2006-01-24 17:13:09
Catarina

hej igen!
Jag använder dermalogicas rengöring och peeling "pulver" - kommer aldrig att byta! Super!

Men krämen, nja. Tycker att den är OK, inte mer. Och därför kan jag inte låta bli att undra om det kanske finns ngt bättre där ute! :) Hade aqua fusion i somras, gel varianten som bara ger fukt. Mkt nöjd! Men alkohol finns ganska högt upp bland ingredienserna och det ska man tydligen undvika... kanske har de andra, fetare, aqua fusion krämerna lite andra ingredienser? Varför vill du byta från Hydra Zen?

2006-01-25 15:47:03
Beauty Princess

Catarina: Jag är också sådan till naturen.. undrar alltid om något bättre finns. Jag vill byta från Hydra Zen för att jag inte har torr hy längre utan mer normal/känslig. Därför tänkte jag att Aqua Fusion verkar bättre,men alkohol låter inget bra =(

2006-01-25 20:22:57
Anonym

Body butter är så fet så man får absolut inte ha den i ansiktet då ansiktet inte kan absorbera allting, så man får rynkor. det har dom sagt till mig varenda gång jag köpt ett body butter..

2006-03-02 17:42:44
http://skr0llan.blogg.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0