Rosebud Salve


Date: 2006-02-22 Time: 20:57:42
Kategori: Smink { 14 Kommentarer }
______________________________________________________

Efter att ha provat Lip Service från Lush och hoppats att den skulle fungera som läppbalsam och allroundprodukt, men blivit besviken, har shoppingsuget riktats mot Rosebud Salve. Har hört många lovord och hoppas att jag kommer att tycka lika mycket om den som andra verkar göra. Eftersom jag har en aning svårt för "kliniska lukter" är jag mest intresserad av den jordgubbsluktande varianten. Finns att shoppamassor av ställen i alla fall!



Vad tycker ni om Rosebud?

Kommentarer
sara

Gillar mitt väldigt mkt. använder det jämt å det verkar aldrig ta slut heller. :)

2006-02-22 21:13:14
stasia

jag ska också inhadla! men blev lite fundersam nu när du använde ordet "klinisk", jag antar att du syftade på originalet då, den neutrala versionen. har aldrig, direkt luktat på den.
men hur luktar den? kliniskt? i så fall hur luktar kliniskt?

2006-02-23 00:13:46
http://stasia.blogg.se
emma

jag har rosebud och gillar det superdupermycket ;)

2006-02-23 10:26:01
http://emmutten.blogg.se
pära

nja, om jag ska vara ärlig. den är väldigt hård så det är svårt att få 'upp' något. sen så tycker jag inte att den mjukgör så mycket som jag vill. men det är ju väldigt olika från person till person! men doften är supergod!

2006-02-23 11:24:22
http://pistage.webblogg.se
K

Jag ska köpa Rosebud nu i helgen eller nästa, beror på när jag orkar ta mig ut på stan ;) Jag funderar på Rosebud orginal eller Strawberry.. svårt val.

2006-02-23 15:13:46
Beauty Princess

Stasia: Jadu, svårt att definiera. Kliniskt är för mig alla lukter som inte luktar väldigt lätt eller inte har någon fruktigare lukt... typ Försvarets hudsalva, Eight Hour Cream eller Lypsyl original. Jättesvårt att förklara haha, men allt som luktar lite som salva, am I making any sense?
Emma: Härligt att höra!
Pära: Hmm.. det låter ju inte bra =S Hur länge har du haft din?
K: Visst är det svårt? I-landsproblem egentligen, men ändå så svårt att bestämma sig. =)

2006-02-23 17:40:10
Julian

Själv har jag strawberry, luktar himla gott och mina läppar blir pussmjuka. Kan också rekommendera att göra en peeling på läpparna en gång i veckan :)

2006-02-23 17:42:01
http://stray.blogg.se
Beauty Princess

Julian: Ja, speciell läppeeling vill jag ha! Har varit och klämt på Make Up Stores 3-stegs-produkt flera gånger. Än så länge kör jag med en mjuk tandborste och masserar läpparna som jag sedan återfuktar med läppbalsam.

2006-02-23 17:54:54
sara

Jag har Jordgubbsversionen. den är toppen tycker jag ( vill ätas upp ibland ) hehe .

2006-02-23 21:23:02
Sara S

Jag tycker det är onödigt att lägga pengar på en särskild peeling för läpparna. Om man inte är snuskigt rik förstås.

Mitt tips är att efter duschen skrubba läpparna med en tandborste, våt frottéhandduk eller liknande. Då är huden nämligen mjuk och man får bort fnas och döda hudceller utan att misshaandla läpparna. Alternativt kan man peela läpparna lite svagt med sin vanliga peelingkräm.

2006-02-24 13:19:07
http://soderstjerna.blogg.se
Beauty Princess

Sara S: Jadu, det kan du nog ha rätt i, men ibland är det ju skönt att skämma bort sig också. Jag brukar också peela med en tandborste, men den peelingmix som kommer från MUS har ju också vårdande balsam som skall användas efter och vanlig peelingkräm tycker jag är en aning för grov för den tunna, känsliga huden på läpparna. Men det är bara min åsikt.

2006-02-24 19:52:44
Linda

jag köpte min strawberry i augusti o den börjar ta slut, men gissar på att den hänger med kanske 2 mån till :) Sen ska jag köpa philoshopys...

2006-02-25 14:29:37
Beauty Princess

Linda: Drygt, me like! Vilken från philosophy menar du då?

2006-02-26 17:42:27
Maja

Har hört att den kostar runt 25 kr i USA...
Visst blir man sugen?

2006-03-28 15:23:16

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0