Recension av Body Shop Strawberry Body Lotion


Date: 2006-02-04 Time: 14:43:23
Kategori: Recensioner { 7 Kommentarer }
______________________________________________________

För några dagar sedan bloggade jag om att jag fått en provburk med Body Shops nya body lotion i Strawberryserien. Lotionen gör verkligen vad den ska, tycker jag efter ett par gångers användning, den gör huden mjuk och återfuktad. Ett stort plus är att den absorberas snabbt, huden blir inte på något sätt kladdig utan bara härligt len. Lukten känns dock inte riktigt naturlig, krämen ska innehålla jordgubbsextrakt men känns mest konstlad och lite för söt. Enda minuset egentligen, för annars tycker jag att den här body lotionen är riktigt bra! Behöver man lite mer fukt är en bra ide att prova Body Shops body butters, men den här räcker mer än nog för de som bara vill ha lagom återfuktning efter duschen.



Betyg: BBBB


Kommentarer
Eva

Var på bodyhop förut och köpte duschcreme och lotion. Stod i valet och kvalet vilken doftserie jag skulle välja. Fastnade till slut för shea..behöver något för min torra hud just nu. Köpte inte shea i butter utan den i flaskan istället. Gillar inte att man känns fet på kroppen och det är ju lätt hänt med butter.
Luktade på jordgubb och jag tyckte den luktade underbart. Men den får bli min sommarvariant då den är för mer normal hud.
Har du nån favorit annars bland alla butters?

2006-02-04 15:43:08
Beauty Princess

Eva: Jo, butter ger ju mer fukt och har man bråttom är det kanske ingen bra idé med en som torkar in lite saktare. Jag använder body butter i stort sett jämt, tycker att det är härligare än lotion, men det är bara min åsikt. Jag gillar Papaya mest, tätt följt av Mango och Olive. Bra idé att ha en sommar- och en vintervariant, huden förändras ju en del med klimatet!

2006-02-04 15:46:54
Eva

Vissa dagar har jag väldigt bråttom...går upp 5.20 för att hinna ut med hunden, duscha, smörja in mig, lite smink och sen iväg till jobbet. Då är det lite tråkigt när man känner sig fet och kladdig från en body butter. Tänkte testa om min hud fungerar med en mer återfuktande duschcreme och sen en lite lättare lotion. Annars får man i veckan rusa tillbaka till Body shop för att bottanisera bland deras body butters.
hade Papaya i somaras och den är härlig..
Men just nu är jag enormt sugen på att testa något återfuktande från laura mercier.
Resan till Stockholm för lite rolig shopping är bokad och då måste jag bara dofta på dom produkterna.
Har du testat?

2006-02-04 16:13:57
Beauty Princess

Eva: Oj, det låter jobbigt.. men vad mysigt med en vovve =) Drömmer om dagen när det finns tid och rutin för en egen. Jag har tyvärr bara provat smink från Laura Mercier, men rapportera gärna om vad du tyckte när du varit i huvudstaden!

2006-02-04 16:52:19
Susanna

jag tycker inte alls om jordgubbslotionen faktiskt,har "recenserat" den på min blogg också faktiskt;) efter några veckor började min lukta surt och äckligt..inte kul.hoppas d har bättre tur

2006-02-04 17:39:31
http://fashionistas.blogg.se
Beauty Princess

Susanna: Nämen vad synd, det låter som att du har fått någon som blev dålig tidigare än vad den skulle. Kanske skulle du gå tillbaks med den? =S

2006-02-04 17:42:29
Eva

Är efter en dag redan beroende av mina inköp igår, dvs min sheaduschcreme och lotion. Dom doftar bara sååå gott. Blev väldigt len i duschen bara av att använda duschcremen. Funderar nu även på att köpa den i bodybutter för att smörja in sig på kvällen då man har mer tid att låta den torka in i huden.
Nu blir det ett bad efter en långpromenad med hunden.

2006-02-05 20:48:56

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0