I valet och kvalet...


Date: 2006-02-14 Time: 14:41:49
Kategori: Hudvård { 0 Kommentarer }
______________________________________________________

Jag fick en fråga från Susanna, som undrar vilken skrubb-"smak" man ska satsa på med tanke på  mitt förra inlägg om nya body scrubs. Jag tyckte det var en bra fråga, så jag spinner vidare på hennes fråga.
 
Body Shop erbjuder ju, som sagt, 11 varianter av produkten och de passar alla bra eller mindre bra för just din hudtyp. Det bästa är att kila iväg till närmaste Body Shop-butik och titta efter vilken skrubb som passar din hudtyp; torr, extra torr, normal osv. Vet du inte vilken du behöver, fråga i butiken så hjälper de dig alldeles säkert. Du kan också fundera på hur din hud brukar reagera efter en dusch; stramar den och kliar en aning är den antagligen torr, klarar du dig utan body lotion någon gång då och då har du antagligen normal hy.

När det kommer till lukter gillar i alla fall jag fruktiga varianter som papaya eller mango, men gillar du naturliga lukter bättre är nog shea eller brazil nut bättre varianter. Lycka till!

                             


Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0