Utmaning


Date: 2006-08-07 Time: 12:48:43
Kategori: Blandat { 3 Kommentarer }
______________________________________________________

Hör inte riktigt hemma på den här bloggen men jag hoppar på Eleonores utmaning ändå. Jag älskar böcker för mycket för att missa denna listan =)

1) En bok som förändrade ditt liv?
Hmm.. svårt, men det måste ha varit någon barndomsbok som väckte mitt stora intresse för läsning. Kanske Narnia-böckerna.

2) En bok du läst mer än en gång?
Gömda av Liza Marklund. Skrämmande och gripande, helt klart värd att läsas flera gånger om.
3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
Det skulle i alla fall bli en tjock bok som räckte ett tag men den måste ju vara bra också. Och tänkvärd. Kanske Dennis Lehanes bok Rött regn. Den är både spännande och psykologiskt utmanande, tycker jag.

4) En bok som fick dig att skratta?
Vem är Björn och vem är Benny? av Lindström och Pihl, min humor exakt! Roliga iakttagelser och galna analyser.

5) En bok som fick dig att gråta?
Faktiskt Inte enklare än så av Kajsa Ingemarsson. Om äktenskap som tas för givet, hemskt att det är så vanligt tycker jag. 

6) En bok du önskar hade skrivits?
"Hur du lyckas ha pengar kvar på kontot den 24 varje månad"

7) En bok som inte borde skrivits?
Med risk för att bli påhoppad så gillar jag inte Joyce Carol Oates böcker, för långsökta förklaringar och meningar som sträcker sig över 1 sida och kommer in på så mycket annat så att man glömmer bort vad meningen handlade om egentligen. Kanske inte så att böckerna inte skulle skrivits, men de ger mig inget.

8) En bok du just nu läser?
Den hungriga prinsessan av Christina Herrström. Sådär, hittills.

9) En bok du tänkt läsa?
Läste ut Skuld av Karin Alvtegen förra veckan och nu vill jag läsa alla hennes böcker.

10) Skicka vidare till 5 andra bloggare:
Vet inte riktigt vilka bloggare som läser min blogg, har skrivit ner några jag utmanar här nedanför, men alla andra som vill göra en lista får gärna hoppa på, lämna en kommentar när ni gjort listan så länkar jag till er. Kul med tips om böcker, så jag hoppas att många är på. =)
Name
Millans Bak
Hotspot
Goddess
Fashionista


Kommentarer
elina

Jag ska se till att försöka fixa till denna utmaning i helgen om jag får tid. Nu ska jag äta en schabrak frukost!

2006-08-08 09:29:07
http://name.sprayblog.se
Johanna

Hej BP! Tack för utmaningen! Jag har dock redan svarat på den via min och tjejernas litteraturblogg www.bokhora.se så jag hoppar nog så att det inte blir dubbelpost. Men gå gärna in där och läs mina svar vetja!

Kram J

2006-08-08 09:55:42
http://www.fashionista.se
Beauty Princess

Johanna: Aha, då är jag med =) Jag ska gå in och kolla, har inte kollat på den bloggen än, kanske kan bli en ny favorit på Nyligen?
Elina: Det låter bra. Mums för stor frukost.

2006-08-08 10:16:06
http://beautyplace.blogg.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0