Recension av Make Up Store Face Cool Balm


Date: 2006-04-14 Time: 15:46:58
Kategori: Recensioner { 2 Kommentarer }
______________________________________________________

I november förra året köpte jag ett nytt ansiktsvatten i samband med klubbkväll på Make Up Store. Face Cool Balm skall kunna användas dels som ansiktsvatten efter rengöring av ansiktet men också som lugnande för ögonen genom att man dränker en bomullspad med vattnet och sedan lägger dessa över ögonen. Face Cool Balm skall, enligt expedit, vara väldigt skonsamt och milt för huden och kan därför användas på detta sätt.

Inledningsvis bör sägas att själv har jag normal men känslig hy. Mitt första intryck av ansiktsvattnet var att det luktade väldigt fräscht, inte starkt på något vis och att det också var drygt. Det känns svalt och skönt mot huden och jag tycker att det tar bort de sista sminkresterna. Kan dock inte se någon förminskning av porerna, vilket jag tycker är viktigt. Jag använde Face Cool Balm under en vecka i december, då mitt gamla ansiktsvatten tog slut, och upplevde då tyvärr att min hud reagerade negativt på det. Jag fick kliande röda utslag på mindre delar av ansiktet och även runt ögonen, som gjorde att de såg lite inflammerade ut. Dessa utslag gick dock bort efter användning av fuktkräm i några dagar. Jag gjorde ett uppehåll med ansiktsvattnet eftersom jag vet att allergiska reaktioner kan bero på så mycket, som stress och mat. Började med det igen för en dryg vecka sedan och får tyvärr samma reaktioner så från och med gårdagen står mitt Face Cool Balm i badrumsskåpet och samlar damm.

Sammanfattningsvis vill jag påpeka att det här mycket väl kan vara en personlig reaktion eftersom jag har känslig hy och Face Cool Balm fungerar kanske utmärkt för någon annan. Som sagt fungerar ansiktsvattnet precis som ett sådant skall, det tar bort sminkrester och känns skönt för huden, så om man inte får någon allergisk reaktion är det här definitivt något att satsa på. Mitt betyg, utifrån mina erfarenheter blir dock:

Betyg: BB

Kommentarer
Tinisen

Glad Påsk!

2006-04-14 17:18:41
http://tinisen.blogg.se/
Beauty Princess

Tinisen: Nämen, glad påsk på dig med! =)

2006-04-14 17:43:01

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0