Dyrt eller inte... det är frågan.


Date: 2006-04-23 Time: 15:43:59
Kategori: Smink { 8 Kommentarer }
______________________________________________________

Igår kröp jag ihop i soffan med en skål med Carte D'or glass och några tidningar som jag fått i brevlådan för länge sedan men inte har haft tid att läsa förrän nu. Det blev en Hennes (från förra månaden haha) och Vecko-Revyn.

Hennes skönhetssidor visar många snygga inspirationsbilder på sminkningar inför våren och tipsar om billigt och lite dyrare smink. De har även en lista med vilka produkter det är värt att satsa lite extra pengar på (mascara, foundation och läppstift) och vilka du kan spara in på (ögonpenna, rouge, läppglans och nagellack). Hur mycket jag än gillar Hennes håller jag inte med, enligt mig ser listan ut såhär:

Satsa på dyrare:
Foundation
Rouge
Concealer
Ögonskugga

Satsa på billigare:
Mascara (eftersom du ändå bör byta var 3e månad)
Läppglans
Bronzingpuder

Dock tycker jag att du bör satsa pengar på sådant som du verkligen använder, om du målar kajal varje dag är det viktigt att ha en som sitter bra och är lätt att sudda, medan det kan vara en idé att satsa på en billigare om du bara använder den till fest. Samma sak gäller för läppglans om du använder det varje dag och du vill satsa på ett som använder hela tiden, men ska du växla mellan 5 olika kan du satsa på billigare varianter så slipper du gråta när det har blivit dåligt och måste kastas.

Kommentarer
modeamatören

Håller med dig :)

2006-04-23 16:11:48
http://modeamator.webblogg.se/
Li

Varför tycker du att man ska satsa på dyrare rouge då?
Jag tycker nämligen att de flesta är ganska lika.

2006-04-23 16:12:20
Cicci

Håller också med dig :)!

2006-04-23 16:43:41
http://ciccicicci.webblogg.se
Anonym

Jag håller helt med! Ögonskuggan hade nog kunnat komma på den billiga delen för min del. Iofs brukar de billiga inte sitta lika bra men då får man applicera oftare...

2006-04-23 16:46:28
hotspot

det var jag som skrev kommentaren ovan...

2006-04-23 16:47:31
http://www.hotspot.webblogg.se
Mari

Jag håller med dig nästan helt, har svårt att hitta bra billiga läppglans så jag satsar hellre på ett bra lite dyrare läppglans med fin färg än ett dåligt billigt... En annan sak som man kan satsa på "billigt" är ögonbrynsgel (Lumene eye brow gel är superb!). Ett annat budget tips är Loreals flytande eyeliners!

2006-04-23 17:13:25
Goddess

Hur tycker du att tidningen Hennes är annars.Har fått erbjudande om billig prenumeration då man snart fyller 30. Jag har inte köpt Hennes kontinuerligt.Tycker du att den är värd en prenumeration?

2006-04-23 17:26:02
http://goddessess.blogspot.com/
Beauty Princess

Li: Rouge ska hålla hela dagen på en applicering och dessutom ska den vara lätt att variera i intensitet och enkel att arbeta med. Enligt min erfarenhet är detta den stora skillnaden mellan billig och dyr - de lite dyrare sitter bättre och längre och är drygare.
Hotspot: Smaken är som baken =) Jag tycker bättre om när skuggorna sitter från en applicering, men det är ju personligt.
Goddess: Jag älskar Hennes, så en prenumeration tycker jag verkligen du ska hoppa på!

2006-04-24 21:46:47

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0