Body Shop favvos


Date: 2005-11-23 Time: 15:53:02
Kategori: Hudvård { 3 Kommentarer }
______________________________________________________

Jag älskar Body Shops hela koncept och det är ju inget minus att deras produkter fungerar riktigt bra och ofta luktar väldigt gott också.

Mina favvosar, som jag alltid har i badrumsskåpet:

Body Butter 
Mjukgörande härlig body lotion med varierande lukter, finns 10 stycken olika. Den här lotionen funkar verkligen, jag brukar använda den efter långduscher när jag vill skämma bort mig lite. Huden blir helt fantastiskt mjuk och man luktar underbart. Hittills har jag provat Mango och Papaya men nästa gång blir det nog Passionsfrukt eller Grape Seed, ska försöka arbeta mig igenom alla för att hitta min absoluta favorit! Rätt dryga är de också, en liten klick räcker långt.



Bath and Shower Gel
Duschgele med exotiska dofter som är dryg och räcker drygt 3 månader om du duschar dagligen. Jag väljer gärna en som matchar body buttern, det blir oslagbart! Finns i 10 stycken olika exotiska lukter, även de.



Almond Oil Hand Rescue Treatment
Den här handkrämen är tjock och vårdande. Jag använder den rätt ofta, så fort jag känner av att händerna blivit torra. Enda minuset är att den är anpassad som "inpackning" för händerna så den tar ett tag innan den absorberas men när den gör det blir det MJUKT. Nästa gång blir det nog att prova Almond Oil Daily Hand and Nail Cream i alla fall, för "on-the-go" användning.



Vad tycker du om Body Shop? Har du, som jag, några favoriter att dela med dig av? Lämna en kommentar vetja!

Kommentarer
Frida

Jag måste rekommenera Bodyshops Brazil Nut Moisture. Denna hårinpackning är ett under för håret! Jag brukar i vanliga fall bara använda produkter till håret som finns att köpa på frisörsalonger, men det var faktiskt min frisör som rekommenderade inpackningen (!).

Den är uppbyggd på ett lite annorlunda sätt, man ska ta i den i fuktat hår innan schamponering & helst låta den sitta i över natten för att sedan skölja ur & schamponera som vanligt på morgonen. Jag är supernöjd! Har aldrig haft så fint & glänsade hår som nu! Värt att prova med andra ord!

2005-11-28 08:02:25
Marai

Body Shops Vitamin E stick är alla torra läppars bästa vän. Möjligtvis i konkurrens med Rosebud men Vitamin E är både billigare och har en bättre förpackning.

2005-11-28 09:31:28
Beauty Princess

Till Frida: Jaså, vad roligt! Kanske är värd att prova nästa gång, är ju klubbkväll nästa vecka och då ska jag nog inhandla lite nytt.

Till Marai: Visst är den underbar! Har den alltid med mig i väskan jag med. Rosebud har lovordats av många och jag funderar på den, vitamin e är ju inte en over-all kräm tyvärr. Dock luktar ju Body Shops helt fantastiskt!

2005-11-28 10:47:10

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0