Smink från Body Shop


Date: 2005-12-08 Time: 21:19:41
Kategori: Smink { 6 Kommentarer }
______________________________________________________

Frida kommenterade och var nyfiken på sminket från Body Shop och hur de egentligen är. Jag var ju iväg på klubbkväll hos BS igår och shoppade lite julklappar och eftersom de erbjöd att lägga på lite av den nya julmakeupen "Ice Shimmer Makeup" som jag varit nyfiken på ett tag så provade jag. Jag valde de gröna nyanserna från en av paletterna som butiksbiträdet glatt strök på mina ögonlock. Tyvärr var hon inte den bästa på att sudda, något som jag gör rätt rejält för jag gillar naturliga övergångar i nyanser. Väl hemma exprimenterade jag med maken och suddade lite för att få den sortens make som jag skulle använt och detta gick riktigt smidigt, så det är lätt att variera skuggorna i intensitet. Dock hade en hel del av färgen fallit ner under ögonen, inte så snyggt när den är i gröna nyanser, redan efter en timme. Efter ungefär 2 timmar hade också mycket av färgen försvunnit och nyanserna syntes knappt längre, de såg mer ut som samma färg. Sugen som jag hade varit på paletten med de gröna nyanserna blev jag lite besviken, skuggorna från Body Shop är nog tyvärr inte de bästa, jag brukar ju älska deras produkter.

Hur som helst så finns en hel del fina produkter som gör precis vad de ska på Body Shop, både inom makeup och hudvård. Glow Enhancer är en skimrande higlighter i rinnande form som jag brukar använda främst på kindbenen men även under ögonbrynen för att få en skimrande effekt, både till vardags och till party. Under kvällen igår provade jag även Brush On Bronze som är ett bronzingpuder där pudret ligger i borstens skaft, mycket praktiskt och riktigt härlig effekt. Även glittret i en liten kub som säljs tillsammans med julmaken är riktigt härlig och piffar upp vilka ögon eller kinder som helst - läggs då över skuggorna eller rouget och syns ifrån olika synvinklar.

Jag har redan innan bloggat om mina favoriter hos Body Shop, inlägget hittas här, men några andra är Rescue Treatment för fötterna, Vitamin E läppbalsam och Aromdroppar till brännare i lukten Moonflower och Oceanus.



Kommentarer
Mari

Testa shimmer cubes!!

2005-12-08 21:52:39
Beauty Princess

Mari: Ja, just det, så hette den. Det var den jag menade när jag sa glittret i en kub.. haha, jag och namn är inte det bästa =)

2005-12-08 22:52:42
Mari

ja shimmer cubes är fyra ögonskuggor i en kub. Lite glittriga (skimriga) är de.

2005-12-09 10:41:12
Beauty Princess

Mari: Jaha, då var det inte den jag menade i alla fall. =(

2005-12-09 12:56:13
Mari

Tänkte det =S Blev lite fundersam... lät som att du beskrev nå annat. Iaf så har jag hört mkt bra om shimmer cubes. Finns i tre olika färgställningar. Ska testa snart. =)

2005-12-09 15:46:10
Beauty Princess

Mari: Hehe, inte lätt alla gånger. =)

2005-12-09 16:06:21

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0