Lista


Date: 2005-12-06 Time: 18:10:24
Kategori: Blandat { 2 Kommentarer }
______________________________________________________

Hoppar på trenden med listor som så många bloggare skriver. =)

1. Ungefär hur mycket lägger du på smink/hudvård per månad? Det varierar beroende på hur mycket pengar jag får ut, om jag jobbat extra eller om jag bara får csn men cirka en tusenlapp per månad går nog åt i alla fall, om jag får lite pengar över efter räkningar och får härja fritt =D
2. Vad väckte ditt intresse för smink? Det var nog en blandning av kompisars intresse, snygga kändisars sminkningar och bra inspiration från diverse skönhetstidningar, typ Cosmopolitan när jag var yngre, nu Hennes och diverse inspirationstidningar från Kicks eller Make Up Store. Jag insåg hur mycket man kan göra med smink och det lockade mig att prova.
3. Favoritmärke? Varför? Är inte så märkestrogen, det blir tråkigare då, men favoriter jag kommer tillbaka till är Face Stockholm, Mac och Make Up Store.
4. Var handlar du ditt smink? Favoritbutik/favoritsite? En blandning här också, Make Up Store är en riktig favorit – har svårt att gå in utan att köpa något, men Kicks har mycket roligt och på nätet blir det nog Look Fantastic för hudvård o så.
5. Nämn något som kännetecknar din make-up: Naturlig men samtidigt varierad. Gärna bruna färger och glossiga läppglans.
6. Vilket var ditt sämsta respektive bästa skönhetsköp någonsin? Loreals mascara i en guldhylsa var ingen höjdare, den åkte ut nästan direkt. Bästa köp är min ögonskuggepensel från Make Up Store som hängt med sedan två år tillbaks. Den går att använda till alla skuggor, bara att torka av med lite hushållspapper så är den som ny!
7. Hur sminkade du dig för 5/10/15 år sedan? För 5 år sedan använde jag rätt mycket foundation och kännetecknet var nog ögonbrynen som blev mörkare eftersom jag hade min naturliga hårfärg mörkblond. Lila nyanser på skuggor och läppglans var favoriter. För 10 år sedan var jag bara tretton, så då hade jag väl precis börjat sminka mig en aning, men inte mycket. Lite mascara kanske. För 15 år sedan var det mammas sminkväska som gällde, om någon =D
8. Bästa hudvårdsprodukterna? Lancomes fungerade hur bra som helst för mig när jag hade riktigt torr hy, särskilt fuktighetskrämen Hydra Zen, som jag fortfarande använder. Dermalogica har härlig och naturlig rengöring. Den ultimata letar jag fortfarande efter dock.
9. Bästa makeup-produkterna? Make Up Stores skuggor, Lancomes läppglans Star Gloss och Faces matte foundation är favoriter.
10. Bästa hårprodukterna?  Redken All Soft, utan att tveka!
11. Bästa kroppsvårdsprodukterna? Måste nog säga Body Shop här, älskar deras lukter och Body Buttern gör min hud hur len som helst. Även deras handkräm och fotkräm (båda rescue treatment) är fantastiska!
12. Bästa skönhetsbloggen? Läser många, men en som inspirerar mig är LipGlossBitch.

Kommentarer
elsa x

lånar din lista ;) hoppas det är okej!

2005-12-06 19:36:57
http://elsax.blogg.se/
Beauty Princess

Elsa X: Självklart, har själv lånat den.

2005-12-06 19:47:32

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0