Hypad concealer


Date: 2005-12-03 Time: 23:41:31
Kategori: Smink { 19 Kommentarer }
______________________________________________________

Har nu nästan slut på makeup-måstet concealer och är lite nyfiken på YSLs hypade version Touche Éclat. Hos Strawberrynet kostar den 302 kronor plus frakt och eventuell skatt när den fastnar i tullen, som deras produkter tyvärr brukar. Men på Accessora hittade jag den för 295 kronor plus frakt och då är det från Sverige. Fantastiskt! Är den värd priset? Återstår att se, beställer den nog i dagarna i alla fall.



Kommentarer
Anna

det beror på vad du förväntar dig - jag klarar mig inte utan den - men som highlighter - riktigt täckande är den inte - men den livar verkligen upp!

2005-12-03 23:48:53
http://mymarkup.net/anna
Beauty Princess

Hmm... highlighter? Låter kreativt. Jag har hört mixade kommentarer från alla, vissa tycker den är perfekt, andra att den är ok men inte mer. Jag tror helt enkelt jag skall prova och se =D

2005-12-04 00:22:56
Em

Jag klarar mig inte heller utan Touche Éclat. Men precis som Anna säger är den inte så täckande, så den är inte lämlig för att dölja finnar etc, däremot är den jättebra för att ljusa upp hyn under ögonen.

2005-12-04 09:01:30
Jag på Åsen

Det är ingen concealer men den är helt underbar när det gäller att ta bort det mörka under ögonen- har aldrig sett så pigg ut (tycker jag själv iaf!)! Helt klart värd pengarna!!

2005-12-04 10:26:56
http://livetpaasen.webblogg.se
Anonym

Dagens tips! :)
Med Strawberrynet behöver du inte betala ngn frakt och dessutom får man momsen tillbaka om det skulle fastna i tullen. Har beställt därifrån två gånger med mkt snabb leverans. Sen fotar jag kvittot från posten m momsen och mailar tillbaka och får in pengarna på mitt konto. Jättesmidigt!

2005-12-04 12:19:52
Beauty Princess

Em: Ok, då är jag med. Är ju under ögonen jag skall använda den så det låter super. Eventuella kvisslor brukar jag täcka över med lite foundation som fungerar bra för mig.
Jag på Åsen: Vad härligt att höra att den är värd priset! Då skall jag beställa. Och föresten är det viktigaste hur du känner om dig själv, då syns det =D

Angående dagens tips: Jo, har förstått att de ger tullpengar tillbaks, men då ska man ha råd att lägga ut cirka 200 kr som man sedan får efter ett par veckor. Som student vänder jag på slantarna, så det får nog bli accessora ändå =(

2005-12-04 13:26:30
http://beautyplace.blogg.se
Sjt

Är också sugen på att testa en! Om du hinner före får du säga vad du tycker sen :)
Ett tips är att kolla på ebay, ibland kan man fynda där.

2005-12-04 15:44:13
http://sjt.blogg.se
Beauty Princess

SJT: Det ska jag göra, är hur nyfiken som helst på den här vid det här laget. Har aldrig vågat mig på Ebay men kanske Tradera?

2005-12-04 16:01:05
Sjt

Utbudet är nog inte lika stort på tradera och på ebay kan man ibland hitta till riktiga fyndpriser. Jag har handlat från ebay några gånger och det har alltid fungerat bra. Men jag förstår hur du känner (jag är själv lika dan), det är mycket som kan gå fel och man kan bli lurad därför är det viktigt att man kollar upp alla kostnader som kan tillkomma och kollar säljarens omdömmen från andra köpare.

2005-12-04 19:57:59
http://sjt.blogg.se
Beauty Princess

SJT: Precis min tanke... men jag kanske skulle våga mig på Ebay då, det är ju alltid välkommet med fyndpriser!

2005-12-04 20:51:47
Sara S

Som den lilla tvättbjörn jag är har jag provat en hel del concealers. TE är definitivt en av de bättre. Loréal har dock en mycket prisvärd liknande produkt, "Touche magique", som kostar runt hundralappen.

Just tunna ljusreflekterande concealers är extra bra att ha runt ögonen eftersom de inte "kakar" sig som ett stift lätt kan göra. Nu är du student och har kanske inte de små fina linjerna runt ögonen som jag har, men man slipper att concealern lägger sig i de där (oönskade) vecken.

Jag kan även varmt rekommendera ett ögonserum från Lumene, "Radiant C-energy eye - Intensive Renewing Serum". 140 kronor, innehåller bland annat koffein som ökar blodcirkulationen i huden och därmed minskas både mörka ringar och svullnader. Appliceras under ögonkrämen

2005-12-04 22:32:03
http://soderstjerna.blogg.se
Beauty Princess

Sara S: Nämen tack för uttömmande råd! Jag tycker både Lumene-produkten verkar spännande och Loreal har ju som sagt lägre priser vilket alltid är välkommet. Är ju 23-årig student, men linjer har inte kommit än iaf. =) Jag ska kika på båda nästa gång det blir shopping.

2005-12-05 12:04:24
Linda

Den är inget för mig. Alldeles för "otäckande" om jag säger så.

2005-12-06 20:38:02
http://blogadoris.blogspot.com
Beauty Princess

Linda: Jaså? Alla säger olika, blir förvirrad :(

2005-12-06 21:47:58
Zyrzan

Läste tidigare att du precis som jag har känslig hud. jag hade min YSL i ca 4 månader sen plötsligt fick jag svullna röda ögon som kliade... inte bra. Bara att sluta. Men ja gilade produkten, däremot ät man student rekommenderar jag highlight från lumene , nästa samma produkt till en tredjedel av priset. Loreals är ok, men lumene påminner mer om YSL tunna konsistens.

2005-12-12 12:47:27
http://zyrzan.blogg.se
Beauty Princess

Zyrzan: Ojdå, det var inte kul att höra! Tråkigt när man har betalat en del kan jag tänka mig. Jag funderar på att prova runt i gbg med andra märken när jag kommer dit.. har hört att MACS concealer ska vara väldigt bra också!

2005-12-12 13:34:53
SJT

Har du beställt concealern än? =)

2005-12-19 10:55:57
http://sjt.blogg.se
Beauty Princess

SJT: Inte än, jag håller hårt i kronorna tyvärr, som student är det inte lätt alla gånger.. ny concealer får det bli i januari. Tills dess får jag skrapa från min FACE-concealer. =(

2005-12-19 13:32:44
SJT

Okej samma sak för min del!

2005-12-20 09:49:22
http://sjt.blogg.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0