Härlig hud?


Date: 2005-12-02 Time: 12:43:50
Kategori: Hudvård { 4 Kommentarer }
______________________________________________________

Igår bloggade jag om att jag fått två provex av Cliniques 3-stegs-system från Åhlens här i Eskilstuna. Med stor förväntan plockade jag fram dem när det var dags att krypa i säng igår kväll, det här skulle bli roligt att testa. Rengöringstvålen, som är steg 1, ska rengöra och förbereda huden för nästa steg och visst fungerar detta, min hud känns väldigt ren och fräsch när jag står med handduken och torkar torrt. Det här verkar härligt, tänker jag. Dock blir jag lite konfunderad när jag öppnar ansiktsvattnet, steg 2, som luktar väldigt mycket alkohol och blir nästan lite rädd för att applicera detta i ansiktet. Min sambo säger dock att han känt värre lukt. Lite tveksam häller jag lite ansiktsvatten på en bomullspad och börjar rengöra ansiktet, på förpackningen står att denna produkt ska stimulera cellförnyelsen och lätt peela ansiktet. En "tingly" feeling skall uppstå och detta är bevis på att ansiktsvattnet fungerar. Lite pirrar det nog i huden, men jag frågar mig själv om detta inte beror på den där alkoholen, som för övrigt inte ska finnas så mycket i dessa produkter =S Slutligen klämmer jag ut den fuktgivande krämen, steg 3 och applicerar den på huden. Får dock massera i den ett tag, eftersom jag inte tycker att den sjunker in alls. 5 minuter tror jag det tar innan jag inte känner mig kladdig längre. Huden känns dock inte alls så irriterad som min brukar göra efter kvällstvätten och på morgonen känns den fräschare än den brukar och även mjukare.

Med denna härliga överraskning friskt i minnet provar jag en gång till som morgontvätt. Denna gång tycker jag att det går lite bättre, tvätten är lika härlig, ansiktsvattnet luktar fortfarande ganska mycket alkohol och min hy blir rätt rödflammig men den fuktgivande krämen dämpar detta och med en mindre klick sådan sjunker den mycket lättare in i huden. Några minuter senare tycker jag att mitt ansikte känns "jämnare" och väldigt mjukt, huden stramar inte alls, trots att jag tycker att ansiktsvattnet borde orsaka detta. Jag drar slutsatsen att de härliga steg 1 och 3, tvätten och krämen, förbereder och återhämtar huden för steg 2, som enligt Clinique är vad som gör skillnaden. Jo, jag vill nog fortsätta försöka med den här rengöringen någon dag till, den gör ju vad den ska och jag tycker att huden mår bättre. =D

Kommentarer
Sara S

Jag är själv på jakt efter en ny ansiktsserie och har funderat på Clinique. Det skulle vara supermegabra om du kunde berätta om resultatet efter att ha provat grejorna en längre tid. Jag är mycket nyfiken på om huden klarar det där ansiktsvattnet. Stora tacksamhetskramar från en hudkrämsfantast!

2005-12-04 22:20:42
http://soderstjerna.blogg.se
Beauty Princess

Sara S: Självklart kommer en recension snart, har ju dock bara 2 provset, så från en längre tid kan jag nog tyvärr inte ge dig. Hoppas det går bra med en dryg vecka. =D

2005-12-04 22:27:24
Sara S

Jodå, det går bra. Kram!

2005-12-05 11:10:13
http://soderstjerna.blogg.se
heroine

Jag avråder bestämt från cliniques trestegs program om har den minsta tendens till ömtålig hy. För några år sedan kände jag för att byta rengöringsprodukter (från Dior) och blev tipsad av expiditen att testa clinique. Jag gav det en chans, kände precis som du en stickande känsla i huden av ansiktsvattnet, men det slutade med att jag blev röd och fnasig. Detta trestegs program har funnits sedan 60-talet. Känns som om det finns nyare och fräschare alternativ. Jag rekomenderar varmt Shisedos lyxiga, underbara, milda men ändå effektiva produkter. Billigare alternativ som jag också är sjukt nöjd med är Eucerins Hydro-protect SPF 15 från apoteket. Kostar 180 kr för en burk. Perfekt om man behöver massor med fukt och balans till sin hud. Finns rengöringsprodukter till för omkring 80-100 kr styck!

2006-01-05 19:21:09

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0